Beantwoorden van professionele vragen

Beantwoorden van professionele vragen

Een huisdier dat ziek is, een verstopte afvoer of computercrash; bijna iedereen heeft weleens snel hulp nodig van een professional voor een dagelijks probleem. Een van de grote frustraties van zowel klanten als professionals en technici in uiteenlopende vakgebieden is echter de toename van wachttijden, de rijen en soms wachtlijsten. Het consulteren van experts via internet is een uitkomst voor klanten die graag snel geholpen willen worden, maar zeker ook voor jou als professional. Via websites zoals JustAnswer kun je jouw kennis en expertise inzetten om anderen snel en deskundig te helpen èn er geld mee verdienen. Naast JustAnswer zijn er nog tal van andere sites die zich richten op het oplossen van problemen en waar je als expert aan de slag kunt. De website LivePerson richt zich op het vergemakkelijken van de communicatie tussen bedrijven en individuen. Dus niet meer lang aan de telefoon hangen maar direct chatten met bijvoorbeeld de klantenservice van je zorgverzekeraar. Er zijn steeds meer grote bedrijven die ervoor kiezen hun klantenservice via internet te doen, wat voordelen oplevert voor klanten en voor professionals.

Snel een deskundig antwoord

De website JustAnswer is een snelgroeiende internationale site die professionals uit allerlei vakgebieden inschakelt om vragen te beantwoorden. Sinds 2003 heeft JustAnswer 10 miljoen klanten met meer dan 16 miljoen vragen in 196 landen geholpen. Er zijn bijna 12000 experts verbonden aan de site en door de korte lijn tussen de klant en de professionals wordt er tijd en geld bespaard voor beide partijen. Direct contact met iemand die je een deskundig advies kan geven is iets wat veel mensen aanspreekt er is dan ook een grote toename van het gebruik van dit soort websites. Om een voorbeeld te geven: een vrouw had een zieke kat, en via JustAnswer had zij direct contact met een dierenarts. Die wist op basis van enkele vragen de diagnose te stellen waardoor de dame haar kat vandaag nog kon helpen. Achteraf bleek dat het wachten op een afspraak bij een reguliere dierenarts fataal had kunnen zijn voor haar kat. Ook steeds meer professionals ontdekken het enorme voordeel en de voldoening van het snel en deskundig helpen van mensen via internet.

Hoe het werkt?

Deze sites hebben verschillende soorten experts in dienst zoals advocaten en andere juridisch specialisten, dokters en verpleegkundigen, dierenartsen, elektriciens, loodgieters en verschillende technisch specialisten en ICT’ers. De klant krijgt antwoorden en advies via lifechat op de website of per telefoon. In het zoekveld op de website typt de gebruiker een zoekvraag. Vervolgens wordt hij of zij in contact gebracht met een relevante expert, de klant plaatst dan een zogenaamde “good fait deposit”, een bedrag dat volledig gerestitueerd kan worden als het probleem niet of onvoldoende wordt opgelost. Wanneer de vraag van de klant naar tevredenheid beantwoord is ontvang je als expert een bedrag wat is afgesproken.

Zet je expertise in

Ben je een professional en help je graag mensen verder op een makkelijke manier terwijl je tegelijkertijd geld verdiend? Overweeg dan zeker om je als expert aan te melden bij JustAnswer of een dergelijke website. Of misschien zegt het verkopen van items per opbod via eBay je iets?